pondelok 23. septembra 2013

Energie mesačné poplatky (zálohy)

Dodávateľ má právo požadovať mesačné predavkové platby  vo výške 1/11 podla posledného účtovacieho obdobia.
Ak je odberateľ elektriny / plynu nový tak si uživateľ môže zvoliť akú čiastku bude platit po prvóm ročnóm období.
Podla zákona  maximálna stanovená výška je 1/11  za predošlé obdobie.

Príklad
Faktura za posledné účtovacie obdobie 400 eur
400 eur / 11 = 36.37 eur mesačne

Viac ako 36,37 eur nemá právo dodávateľ požadovať, iba ak vy odberateľ energie vopred súhlasíte.



Ak by ste chceli zmeniť dodávateľa proces sa opakuje a mesačné zálohy sa nastavujú znovu, dodávateľ by vám mal
umožniť určiť si mesačnú zálohu za dodávanú energiu.Starý dodávateľ by mal vyučtovať spotrebovanú energiu do
jedného mesiaca cca 31 dní.Takže bud vám peniaze vrátit ak boli mesačné zálohy vyšie ako minutá energia alebo naopak
vy doplatíte ak ste minuli viac.Problém začne vtedy ak dodávateľ skončí v likvidáci, preto nedajte váš súhlas s vysokými zálohovými
mesačnými platbami.
Je lepšie dostať vrátené alebo doplácať ?
Za predpokadu že všetko v poriadku (žiadna porucha ktorá zvýši odber elektrickej energie ). Je podľa mna lešie doplácať sprvu sa mi to trochu protivilo no má to svoje opodstatnenie. vysvetlím na príklade
Kúpil som pozemok v chatovej oblasti prepísali sme všetko  a zavolali do "elektráni" aby prepísali na mna a platilo sa z môjho účtu.Na kolko som bol v záhradkárskej oblasti (elektrinu som tento rok ani neplánoval využívať) som si zvolil 10 euro mesačne zálohovú platbu .Všetko bolo okej no po 4 mesiacoch mi došla na mail upomienka že nemám zaplatené za elektrinu chýba mi doplatiť 35 eur.
Tak sme tam okamžite volali tam  mi odpovedali že treba tých 35 eur ešte tento mesiac uhradiť a další mesiac budú už normálne 10 euro.


Ak by som im platil 11x35eur = 385 eur by som preplatil (mínus spotrebuvanú elektrinu poplatok za odberné miesto..)
Ak by našli takých ako som ja 30 000 tisíc  by z inkasovali 11550000 eur . preto sa treba ozvať !! a uviesť ich do reality.To by mohli brať ako bez-úročný úver na jeden rok !


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára